Skandál VW
Volkswagen nabízel vozy se vznětovými motory TDI s nejnižší spotřebou paliva ve všech svých třídách. Od roku 2007 však přísné emisní předpisy USA donutily Volkswagen vyřadit většinu dieselových motorů z americké nabídky. Počínaje rokem 2009 Volkswagen vrátil do nabídky upravené dieselové motory, které měly vyhovovat americkým předpisům.
V září 2015 vydala americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) prohlášení, ve kterém zmiňuje, že firma Volkswagen manipuluje s motorovým softwarem na dieselových TDI motorech a porušuje tím emisní limity. Společnost se k tomuto skandálu postavila čelem a 22. září se ústy Michaela Horna, prezidenta americké pobočky Volkswagenu, veřejnosti omluvila. Dále uvedla že tento vadný motor obsahuje 11 miliónů aut značky Volkswagen. Akcie společnosti se po tomto strmě propadly[6]. 23. září po jednání předsednictva dozorčí rady rezignoval šéf koncernu Martin Winterkorn ačkoli ještě den před tím rezignaci odmítal. Akcie firmy za několik dní klesly o celou třetinu[7]. 24. září 2015 německý ministr dopravy Alexander Dobrindt uvedl, že automobilka manipulovala s emisními měřeními u naftových vozů nejen v USA, ale také v Evropě.[8] V souvislosti s kauzou čelí Volkswagen řadě hromadných žalob, a to i v České republice[9].